הזרקת בוטוקס לכיס השתן לשיפור השליטה בכיס שתן לא יציב (OVERACTIVE BLADDER)

חושבים שבוטוקס זה רק לפנים ולאסתטיקה? ממש לא. הטיפול  בבוטוקס יעיל במגוון מצבים גופניים וביניהם כיס שתן רגיז ולא יציב. כל הפרטים לפניכם.

 

מספר לא מבוטל פונים לייעוץ אורולוגי בשל כיס שתן לא יציב ואי שליטה על השתן. הבעיה של מטופלים אלה היא כיס שתן ספסטי. כיס שתן כזה מייצר התכווצויות בלתי רצוניות עזות הגורמות לדחיפות רבה בהטלת השתן ובחלק מהמקרים גם דליפת שתן בלתי רצונית, עם פגיעה קשה באיכות החיים של המטופלים.

הסיבות השכיחות להתפתחות מצב זה הן:

  1. כיס שתן נוירוגני ספסטי. מדובר במטופלים הסובלים מפגיעה נוירולוגית עקב חבלה בעמוד השדרה בחלקו העליון, פגיעה מוחית או מצב לאחר אירוע מוחי, ומטופלים הסובלים ממחלות נוירולוגיות כרוניות כגון טרשת נפוצה או פרקינסוניזם.
  2. IDIOPATHIC OVERACTIVE BLADDER – כיס שתן לא יציב מסיבה שאינה ידועה.  תופעה זאת שכיחה בעיקר בנשים וסיבתה כאמור לא ידועה. היא מופיעה יותר בנשים בגילאי 40-80, כרוכה בשיעור גבוהה של דליפת שתן בלתי רצונית ופגיעה משמעותית באיכות החיים של המטופלות.

הטיפול הראשוני המקובל בחולים אלה הוא מתן תרופות המרפות את התכווצויות כיס השתן. תרופות אלו ניתנות דרך הפה, הן כלולות בסל הבריאות והסבילות אליהן משתנה. מטופלים שאינם מגיבים לתרופות מופנים לטיפול בבוטוקס.

בוטוקס הוא השם המסחרי לרעלן המופק מחיידק בשם בוטולינום A. הרעלן משתק את פעילות סיבי העצב אשר מפעילים את כיס השתן וגורם להרפיית כיס השתן. הרעלן מונע התכווצויות בלתי רצוניות של כיס השתן ומשפר את השליטה על השתן.

החדרת הבוטוקס נעשית על ידי ציסטוסקופיה בהרדמה מקומית. המנתח מסתכל לתוך כיס השתן ומעביר מחט ייחודית אשר דוקרת את דופן כיס השתן מבפנים. לאחר הדקירה מזריקים אל הדופן בוטוקס בכמות משתנה. ניתן לבצע 10-20 דקירות לדופן כיס השתן תוך פחות משתי דקות. הפעולה נעשית בהרדמה מקומית. אין צורך להשאיר קטטר בכיס השתן . בסיום הפעולה המטופלים מתבקשים להטיל שתן ולאחר מכן משוחררים הביתה.

חשוב לדעת:

  • משך הפעולה של הבוטוקס הוא 9-12 חודשים. לאחר כשנה, אם חוזרים התסמינים, ניתן לבצע הזרקה חוזרת.
  • הטיפול כלול בסל הבריאות למטופלים הסובלים ממחלות נוירולוגיות כרוניות. מטופלים ללא רקע נוירולוגי יכולים לבצע את הפעולה בתשלום.
  • שיעור הסיבוכים של הפעולה נמוך. ייתכנו דם בשתן, זיהום בשתן או עצירת שתן זמנית, כל אלה הפיכים וניתנים לטיפול.
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.